[wcp-carousel id="2193"]

Pasta z cukinii

Pasta z cukinii

Pasta z cukinii, rukoli, sera typu feta i mnóstwa orzechów to Jej ostatni wynalazek. Dzisiejsza pasta z cukinii, z racji dużej dawki czosnku czy nasion, to prawdziwa moc witamin na zimowe dni. Jeśli lubicie wyraziste hummusy do pieczywa czy nachosów, ta pasta z cukinii z pewnością przypadnie wam do gustu.

Bazą pasty jest grillowana cukinia i  rukola, która nadaje paście specyficzny, lekko orzechowy, pikantny (a nawet miętowy) posmak. Oto, dlaczego warto jeść i jak powstaje nasza pasta z cukinii.

Pasta z cukinii – dlaczego warto jeść?

Cukinię można jeść na surowo, cukinia jest też świetnym dodatkiem do sałatek czy sosów. Osobiście uwielbiamy też makaron z cukinii w sosie pomidorowym – to rewelacyjne, szybkie i lekkie danie! Większym łasuchom z kolei polecamy spaghetti z wołowiną i cukinią. Dojrzała cukinia doskonale nadaje się do wszelkich potrawek z warzyw lub jako baza pysznych placków – koniecznie sprawdźcie przepis na placki ziemniaczane z cukinią!

Dlaczego właśnie cukinia, czyli kabaczek? To jedno z najchętniej jedzonych warzyw w Polsce, choć pochodzi z Włoch, skąd wzięła swoją nazwę – zucchina (mała dynia). Cukinia (kabaczek) jest nie tylko wdzięcznym do przygotowania i nie wymagającym zbyt wiele pracy warzywem, ale przede wszystkim cukinia to bogactwo witamin i składników mineralnych. Ponadto cukinia posiada bardzo niską wartość energetyczną, więc jest polecana osobom dbającym o linię – 100 g cukinii to zaledwie 15 kcal! Jest bogata w magnez, żelazo czy potas. Cieszcie się nią zatem bez ograniczeń.

Pasta z cukinii – składniki:

  • 1 mała cukinia
  • pół opakowania rukoli – opłukanej i osuszonej
  • garść orzechów ziemnych (bez soli)
  • garść pestek słonecznika
  • 3 łyżki sera typu feta w kostkach
  • 10 zielonych oliwek
  • kilka listków świeżej bazylii
  • sok wyciśnięty z połówki cytryny
  • sól, pieprz
  • 2 ząbki czosnku
  • szczypta świeżo startej gałki muszkatołowej
  • oliwa z oliwek

Pasta z cukinii – jak przygotować?

  1. Obraną cukinię kroimy w cienkie plastry (można zwykłą obieraczką do ziemniaków) i grillujemy 3 minuty każdy z nich na suchej patelni.
  2. Cukinię przekładamy do miski, dodajemy pozostałe składniki i ok. 5 łyżek oliwy.
  3. Miksujemy na gładką pastę i stopniowo dodajemy oliwę – aż do uzyskania delikatnej konsystencji. Voila!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.