[wcp-carousel id="2193"]

Kulki mocy, czyli megapożywne kulki z nasion

Kulki mocy, czyli megapożywne kulki z nasion

Kulki mocy od jakiegoś czasu robią furorę na blogach kulinarnych poświęconych zdrowemu odżywianiu czy odchudzaniu. My kulki mocy odkryliśmy dość dawno w jakimś magazynie poświęconym gotowaniu i zwykle robimy je (a głównie Ona) jako alternatywę do bardzo słodkich deserów. Wiadomo – czasem każdego najdzie na coś słodkiego. Od kilku miesięcy pojawiają się też w naszej kuchni z racji Jej częstszych wizyt na siłowni 🙂

Dziś proponujemy Wam niesamowicie apetyczne, mięciutkie kulki mocy na bazie masła z pestek słonecznika (możecie również wykorzystać pestki z dyni), na które przepis znaleźliśmy w książce „Dieta przeciwzapalna”, czyli jak w 28 dni przywrócić równowagę organizmu i poczuć się lepiej. Jej autorką jest Cherie Calborm, ekspertka od zdrowego odżywiania, która wydała aż 30 innych pozycji poświęconych zdrowemu odżywianiu. W książce znajdziecie 75 przepisów oraz szczegółowy plan żywieniowy na każdy dzień, by poczuć się lepiej. Jeśli często czujecie brak sił, odczuwacie ból, ale nie wiecie, dlaczego lub trudno Wam zgubić zbędne kilogramy – sięgnijcie po nią, choćby po to, by zwiększyć świadomość tego, co może się dziać z Waszym organizmem.

Każdy znajdzie tu coś dla siebie – herbaty, soki, śniadania, zupy czy dania wegetariańskie i oczywiście zdrowe przekąski – jak ta, którą właśnie prezentujemy. Pamiętajmy, że nasza dieta to prosta droga do fantastycznego zdrowia 🙂

Uwaga: z podanych składników otrzymacie ok. 40 kulek. Przechowujcie je w lodówce (do 10 dni) i sięgajcie po nie zawsze, gdy macie ochotę na małą słodką przekąskę lub włóżcie do zamrażarki.

Składniki (na 40 kulek):

  • 450 g masła z pestek słonecznika (opcjonalnie dyni) – możecie kupić gotowe lub tak jak my, zrobić sami
  • 400 g miodu (niecałe 2 szklanki)
  • 3 szklanki płatków owsianych
  • 2 szklanki białego sezamu – u nas kolorowy (lub niesłodzonych płatków kokosowych)

Przygotowanie masła:

  1. 500 g pestek słonecznika (może być również dynia) prażymy na suchej patelni na rumiany kolor, cały czas mieszając.
  2. Gdy pestki przestygną, przekładamy do blendera i rozdrabniamy do konsystencji masła. Nie martwcie się, że pestki są suche – po chwili zaczną puszczać olej i bez problemu zmiksujecie je do odpowiedniej konsystencji.
  3. Jeśli uznacie, że jest zbyt suche, dodajcie 1-2 łyżki oleju rzepakowego.

Przygotowanie kulek:

  1. W misce mieszamy masło z pestek słonecznika z miodem.
  2. Płatki owsiane rozdrabniamy blenderem i dodajemy do masła z miodem.
  3. Wyrabiamy masę rękami (my przyznajemy, że ponownie użyliśmy blendera).
  4. Lepimy z ciasta kulki, często zwilżając dłonie, by nie przywierała do nich masa (a my dodatkowo pomogliśmy sobie lateksowymi rękawiczkami).
  5. Kulki obtaczamy w sezamie lub wiórkach kokosowych. Wstawiamy do lodówki, by dobrze się schłodziły. Voila!

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.